Find me on insta!

Instagram

♥ AIDA THEPINKGODDESS ♥

My photo
Life has taught me a lot about never to put hope on anything but ALLAH. Because when it turns out otherwise, the pain is unbearable. What crashed my past can never crash my present. Please do not use my photos without my permission. AidaThePinkGoddess™ © 2010 all rights reserved

Ayra Maysaa

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, October 18, 2011

Who's coming to town y'all/uols?

Like I said before, since I started working here, I have never appreciated my weekend like I ever before. Weekends are meant for lazing around, cooking and doing laundry because, honestly I admit, I don't have time for those during the weekdays, I left home as early as 645am and reach home the earliest at 8pm.

But my weekend this time was slightly different, my PIL and BIL were here. My FIL had to attend meeting and the rest tagged along. I was so happy, at least there's element of B around. Hehe, I was so optmistic and perasan that Hubby would surprise me that I pathetically suspected he was actually with them too. Angan2! Duh. hahaa..Ya I am that deprived! :/

On Saturday, we (my sis & My BIL) brought them to NZ curry house, just right when the mamak were packed with MU and Liverpool supporters, and you can imagine how we were caught in the middle of the on going mindless frenzy.

The next day, we invited my FIL to our place and Sis decided to prepare Laksa Sarawak. I can tell you it's her repertoire. So right now, I know, I just have to hunt only for Mee Kolok if I should crave for sarawak dish next time. It's so good to have guests around and most probably Your Majesty Queen Mother is coming to town next week!!Can't wait for all this happiness, and again I would like to tell the whole world, I am going back to KK next, NO IT'S THIS WEEK!Yeehaw!
 Kuah laksa, yummeh
 This sambal tumis I make one.he
 The garnishing
Bonding session da nak balik..

Oh ya, I got a very special belated birthday from my PIL. I love them, both gift and goodies. Very thoughtful of them. Thanks for making things at ease for me :)



11 chemistry(s):

abu ubaidah said...

YEHAWWWWWWW,kamera apa NI ? mcm dslr ,cantik hehe

DrNurolSainuri said...

k aida! knapa nampak pucat?

Aida The Pink Goddess said...

b: yeeeehaww! yup sony SLR
iffah: kemurungan. haha, xdelah, akak x pakai make up tu..

Anonymous said...

assalamualaikum.. kak aida, saya selalu bca blog kakak. saya suka blog kakak. tapi ada satu yg saya nak tgur dan harap kak aida terima. ini berkaitan cara pemakaian tudung kak aida yg tinggi sanggul di belakang. ada hadis bbunyi:

Daripada Abu Hurairah r.a kata beliau: Bersabda Rasulullah s.a.w:
"Dua golongan daripada Ahli Neraka yang belum pernah aku melihatnya (wujud) iaitulah:
Kaum yang bersama mereka itu cemeti-cemeti seperti ekor lembu, memukul manusia, dan kaum wanita yang berpakaian tetapi telanjang, mereka itu mengajak manusia menjauhi perintah Allah dan mereka sendiri menjauhi perintah Allah, kepala mereka seakan-akan bonggol-bonggol unta yang senget, mereka ini (dua golongan ini) tidak masuk ke syurga dan tidak pula mendapat baunya sedangkan baunya dapat dihidu dari jarak sekian dan sekian.

(H.R. Muslim, Ahmad, al-Baihaqi dalam al-Kubra, dan al-Tabrani dalam Mukjam al-Awsat)

dan

“akan muncul dalam kalangan umatku di akhir zaman, kaum lelaki yang menunggang sambil duduk di atas pelana, lalu mereka turun di depan pintu-pintu masjid. Wanita-wanita mereka( isteri mereka atau anak perempuan), berpakaian tetapi seperti bertelanjang ( nipis&ketat). Di atas kepala mereka pula(wanita) terdapat bonggolan (sanggul atau tocang) seperti bonggol unta yang lemah gemalai. Oleh itu laknatlah mereka semua. Sesungguhnya mereka adalah wanita-wanita yang terlaknat”
- hadith riwayat Ahmad, jil.2, ms. 223.

serta

“dua golongan penghuni neraka yang mana aku sendiri belum pernah melihat keadaan mereka didunia: golongan yang membawa cemeti seperti seekor lembu lalu menggunakannya untuk memukul manusia dan juga kaum wanita yang berpakaian seperti bertelanjang, menggoyangkan badan dan berlenggang-lenggok, kepala mereka ada suatu seperti bonggol di kepala unta yang bergoyang-goyang. Mereka tentu tidak akan memasuki syurga atau mencium baunya sedangkan bau syurga itu dapat dihidu dari jarak perjalanan begitu dan begini”

– hadith riwayat Muslim. Hadith no 212-

Trend ini tiada di zaman Rasulullah namun mukjizat baginda mampu melihat masa depan (kini) dilihat benar-benar terjadi. tudung bukan 1 fesyen dan ianya wajib dipakai secara betul dan menutupi hingga ke dada.

sama2 brubah ke arahNya. insyaAllah. may Allah bless you kak aida n husband. :)

Aida The Pink Goddess said...

assalamualaikum atas teguran itu, tp saya pernah bertanya pd yang arif tentang perkara ini, bonggol unta yang dimaksudkan rasulullah ialah golongan yang ditegurnya pada ketika itu, bonggol unta yang dimaksudkan ialah tocang yang zahir, dan juga bonggol apada ahli neraka bukannya sanggul di dalam tudung. namun begitu saya tidak menolak, trend zaman ini sengaja meninggikan sanggul untuk tampak cantik seperti orang Arab, maka itu salah dari segi tabarruj. kesimpulannya jika memang sudah jumlah rambut banyak dan menampakkan sanggul dengan tiada niat untuk berhias2, maka tidak lah haram, wallahu alam,

hadith jangan diambil secara literasi, haruslah rujuk pada yang pakar untuk mentafsirkannya.

Anonymous said...

ano sila lihat ini: http://drmaza.com/himpunan_fatwa/?p=70

hamba allah said...

ya, hadith bukanla untuk diambil secara mutlak, jika, belum cukup ilmu, bolehlah rujuk pada yang lebih arif


Hadis : Sabda Rasulullah S.A.W. bermaksud :

"Dua golongan di kalangan ahli neraka yang tidakkan aku pandang iaitu kaum yang bersama mereka cemeti seperti ekor lembu yang dengannya digunakan memukul orang lain dan wanita-wanita yang berpakaian bagaikan bertelanjang yang condong kepada maksiat dan menarik orang lain untuk membuat maksiat. Sanggul dikepala mereka ditusuk tinggi-tinggi seperti bonggol unta yang sangat lemah. Mereka ini tidak akan masuk syurga dan tidak akan mencium baunya sedangkan sesungguhnya bau syurga itu sudah boleh dicium dari jarak demikian dan demikian."(Riwayat Muslim).

Ada yang menyatakan seperti ini...

Hadis yang menyatakan seperti bonggol unta itu ditujukan kepada perempuan-perempuan yang tidak menutup aurat secara sempurna. Mereka memakai pakaian yang nipis-nipis mahupun ketat-ketat sehingga boleh menampakkan bentuk tubuh dan warna kulit. Pemakaian seperti ini adalah dilarang sama sekali oleh Islam terhadap para wanita kerana seolah-olah mereka semacam bertelanjang juga.

Sanggul rambut di kepala yang selalu para wanita memakainya bukanlah membawa maksud seperti hadis di atas secara mutlaknya. Boleh sahaja untuk memakai sanggul asalkan tidak mendedahkan aurat di hadapan lelaki bukan mahramnya.

dari ustaz kazim said...

saya pernah terbaca pendapat ustaz kazim, dia cakap selagi rambut tu di dalam tudung harus hukumnya

Biena said...

Apuuu teruk ada rupa penyokong MU!

Anonymous said...

Kak biena polah laksa? Mintak address umah kak biena lok;p
Liyana lee

Anonymous said...

Kak biena polah laksa? Mintak address umah kak biena lok;p
Liyana lee

Related Posts with Thumbnails