Find me on insta!

Instagram

♥ AIDA THEPINKGODDESS ♥

My photo
Life has taught me a lot about never to put hope on anything but ALLAH. Because when it turns out otherwise, the pain is unbearable. What crashed my past can never crash my present. Please do not use my photos without my permission. AidaThePinkGoddess™ © 2010 all rights reserved

Ayra Maysaa

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, November 18, 2009

Was-Was

Saya ada satu lagi perangai buruk .... (iyedeh mala jak perangai buruk), yakni was-was. Was-was dlm segala hal...Paling bothering me is was-was dalam solat!~ My problem has been serious over time. Dulu x macam ni sgt. Dalam bahasa lain I can be classified as suffering Obsessive Compulsive Disorder (OCD) yang mild... Was-was dalam solat termasuk mengulang bacaan dalam solat, meragui bilangan rakaat dan mengulang solat itu sendiri! uhuhu... To topple this sickness, I refer to readings and scholars. I hope this can assist those who have similar problem to mine. Kicked off,

Hendaklah disedari bahawa was-was seperti itu adalah daripada syaitan, untuk merosakkan amal ibadah hamba Allah. Maka jangan sekali-kali membiarkan diri kita terpedaya dan menjadi habuan musuh utama kita. Ulama mengatakan: “Ubat kepada was-was ialah keyakinan bahawa ia adalah daripada syaitan, dan Iblis yang membawanya kepada seorang muslim”.

  • Hendaklah diketahui bahawa mengulang-ulang solat, wudhu’, takbiratul ihram dan lain2 amalan kerana waswas adalah suatu yang dicela syarak. Malahan sepakat ulama mengatakan ia adalah satu bidaah, dan kesesatan dalam agama.
  • Memperbanyakkan meminta perlindungan dengan ALlah daripada gangguan syaitan, iaitu dengan mengamalkan istiazah-istiazah yang diajar oleh Nabi SAW. Antaranya: istiazah di dalam solat sebelum Fatihah, istiazah sebelum masuk bilik air, dan lain-lain.
  • Di dalam solat, tumpukan perhatian kepada bacaan dan mentadabburi makna bacaan dan zikir yg dibaca, supaya tidak ada laluan syaitan untuk mencelahi minda kita. Apabila ada lintasan-lintasan hati bahawa mungkin wudhu’nya terbatal, maka jangan dilayan khayalan2 tersebut.
  • Memperbanyakkan taubat dan istighfar kepada Allah, dan berdoa bersungguh-sungguh supaya disembuhkan daripada penyakit was-was. Mudah-mudahan Allah menghilangkan penyakit was-was tersebut.
wallahu 'alam..

************************************

Ika, I have submitted your resume to Fac of Business & Economics.


Bukti kukuh (resume kau ma fakulti Biz Econ, fakulti siapa bah tu aaaaaaaaaaaaaaa?? hehe)


Bukti lebih kukuh...muahaha (lek ko sana , jan ko risau2 ok)

**********************


Anyways, Tudung lace sudah available, ada sesiapa berminat ka? Sila e-mail yeah..

8 chemistry(s):

Anonymous said...

cantiknyaaaaa, mcm pengantin lah awak!

dilla kamal said...

i want! i mean that tudung lace.do you have it in pink?whats your email?tq ;)

Aida The Pink Goddess said...

eydelle_adood@yahoo.com, we have in peachy pink.

dilla said...

sorry i meant to write white, not pink heheh

Aida The Pink Goddess said...

yes, we have a lot in white

diaz said...

bila nak kongsi cara jaga kulit dgn readers ek??

ika said...

thanx syg....susah2 jak antarkan resume ku..hahahahahah....muahhh..

Aida The Pink Goddess said...

susah???? langsung nda, ada alasan ku mo kluar! haha

Related Posts with Thumbnails